Lite vardag med B

Det mesta i vardagen med B funkar ganska bra.

B brukar äta ganska bra. När hon inte tycker om maten, vilket är sällan, får hon i sig mindre. Hon älskar fortfarande att äta frukt och kan äta jättemycket av det. Frukostmackan kan ibland vara krånglig, men får hon ägg eller gröt till går även det bra.

Efter att vi hämtat B från förskolan kan hon vara ganska trött och gnällig. Då tjatar hon på napp och kaninen som hon sover/myser med och vill gärna sitta framför teven. Jag försöker involvera henne i matlagningen. Det tar längre tid, men B verkar tycka det är roligt.

Det brukar gå ganska lätt för mig att somna B. Jag håller mig till rutinen och hon somnar oftast efter några vaggvisor. Så vi får sköna kvällar efter middagen med lite lek eller bad, nattning och därefter egentid.

Mycket mer tid än så får man tyvärr inte med B under vardagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0