Dag 1 utan make

Tidigt i morse begav sig A på en tvåveckorskurs. Tyvärr blev det inte mycket sömn efter det; först blev jag väckt av Cookie och en kort stund senare av B.

Vissa morgnar går hur smidigt som helst; B stiger upp utan alltför lång övertalning, hon samarbetar och det mesta går som det ska. I morse var INTE en sådan morgon. Hon Till råga på allt började jag blöda näsblod just när vi skulle kliva ur genom ytterdörren.
Det enda jag var nöjd över var att ha lyckats förklara att B inte skulle få titta på youtube på mobiltelefonen, vilket hon verkade acceptera. Oftast tar frukosten mycket längre tid annars eftersom B äter långsammare.

Jag inställd på trötthet, kompromisser, bråk och stress. Därutöver hoppas jag på någon smidig morgon, några mysstunder med B och att tiden går fort. Jag saknar redan A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0