Oorolig barnmorska

Igår var jag hos barnmorskan igen. Tre veckor går snabbt.
 
Denna gång verkade hon mindre orolig över mina värden och mått. Jag följer mig egen kurva.
 
Blodtrycket var lågt som vanligt 95/55. Blodsockernivån var 4,7. S/f-måttet hade ökat till 29 och bebisens hjärtljud låg på 148. Jag fick veta att allt mellan 120 och 160 är bra.
 
Sedan kände barnmorskan hur bebisen låg, men var inte riktig säker så hon hämtade ett flyttbart ultraljud. Vi såg att bebisen (just då) låg med huvudet ner mot mitt ena ben och ryggen längs andra sidan av magen. Det kallas tydligen snedställning och är vanligt för omföderskor. Det är inte heller säkert att bebisen fixerar sig denna gång. Tyvärr kunde hon inte titta efter barnets kön.
 
Nästa besök blir om ytterligare tre veckor. Då jobbar jag inte längre:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0