Ny taktik

Den nya taktiken innebär att somna AA i vagnen, gå hem för att få något gjort och därefter promenera med vagnen igen i slutet av AA:s sömncykel.
 
AA:s sömncykler verkar vara ungefär 50 minuter långa, så jag går ut efter 45-50 minuter och promenerar tills hon verkar sova hårt. Ofta glipar hon lite på ögonen när hon sover mindre hårt.
 
Första gången jag använde mig av denna taktik sov hon nästan tre timmar. Idag sov hon endast 1,5 h. Jag vet inte om hon vaknade av den hårda vinden, oväsen, vanliga omgivningsljud eller något annat, men jag kunde tyvärr inte utnyttja taktiken fullt ut då jag promenerade länge för att undvika A:s och B:s hemkomst från veckohandlingen.
 
Jag har även testat denna taktik en eftermiddag, men då vaknade hon efter en timme trots att jag promenerade med vagnen.
 
Jag fortsätter med denna taktik ytterligare några gånger innan jag utvärderar resultatet. Att sova i vagnen passar ju bäst de dagar då det inte regnar, men jag är glad att jag slipper bära så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0