Sen i utvecklingen?

Jag vet att AA på inget sätt är eller har visat tendenser till att vara sen i utvecklingen, ändå känner jag en viss oro. Jag antar att det beror på att jag jämför med B och att jag gissade att AA skulle vara tidig eftersom hon gärna vill vara med och se vad som händer.
 
B var inte tidig, utan någonstans mellan tidig och medel. Jag kände aldrig någon oro eftersom hon aldrig var sist att bemästra en färdighet (och inte heller först).
 
AA har ännu inte vänt sig från rygg till mage, men det är inte alla bebisar som gör det eftersom det kan saknas vilja eller motivation.
 
AA kan inte heller sitta utan stöd än, men det är först vid åtta månaders ålder man bör kunna det. Däremot tycker jag att hon bör vara motiverad att klara av det eftersom hon alltid är nyfiken och vill se vad som händer.
 
B satt vid fyra-fem månader och var även nöjd i barnstolen. AA föredrar ofta att bli buren framför att sitta i barnstolen.
 
Jag tror och hoppas att AA kan sitta själv snart. Jag gissar att hon skulle vara mer nöjd då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0