Snart slut på föräldraledigheten

Om knappt en månad är föräldraledigheten slut och jag börjar jobba igen.

Tidigare har det känts okej, men då satt AA i princip fast hos mig dygnet runt. Jag såg fram emot att få vara en egen person - en enda kropp. Jag tyckte det skulle bli roligt att få prata med vuxna och komma utanför huset.

Självklart insåg jag att jag kommer att sakna AA och att det innebär mycket mindre tid med båda barnen.

På senare tid har dem annalkande jobbstarten känts mycket jobbigare. Det beror nog på att AA har kunnat sova i vagnen och jag har fått någon eller några timmar då jag sluppit bära på henne.

Nu vill jag inte alls börja jobba igen! Varför ska A ta över föräldraledigheten när det börjar bli lättare? Jag ser redan fram emot nästa sommar/höst då jag är hemma med AA igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0