Fundera, inreda, köpa

Just nu är jag mycket mer intresserad av inredning än vanligt. Samma sak hände under förra graviditeten. A brukar säga att jag "boar" in mig inför barnets ankomst.
 
Främst vill jag inreda B:s nya rum, som vi inte ens börjat göra om. Jag vill ge henne en sänghimmel, kanske för att jag själv önskade mig det när jag var liten, men jag tror även att B skulle uppskatta det. Funderar mycket på färgsättning, dekorationer och möbler.
 
Även köket upptar en del tankeverksamhet. Jag har just funnit dess accentfärg, eller snarare -metall, eftersom det är mässing. Vi fick en väggklocka med guldfärgad kant från syster i julklapp. Och nu funderar jag ut matchande mässingprodukter att införskaffa, till exempel skål och kruka från Skultuna. Jag önskar mig även en mässinglampa från Gubi, men A har motsatt sig den, tyvärr.
 
Självklart, blir det även en hel del funderingar på vinden. Eftersom jag vill kopiera vårt nuvarande sovrums färgsättning är det inte så mycket att fundera på.
 
Och så lite nya möbler eller dekorationer till vardagsrum och bebisens (B:s nuvarande) rum. Mest funderingar, och får idéer och inspiration från tidningar.
 
Det är svårt att säga hur mycket av allt detta som blir verklighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0