Is och dans, men inte isdans

I helgen fick B prova på både dansklass och skridskoåkning. Och hon verkade uppskatta båda.

Det var A som gick med henne på dansen eftersom föräldern skulle delta. Tänkte att det nog skulle förekomma mindre gravidvänliga rörelser, vilket det också gjorde. (Att ligga på rygg och rulla benen över huvudet är nog inte så bra.) Så jag fick det återberättat. Barnen skulle både göra vissa rörelser och springa runt. B hade gjort alla rörelser, men hon hade också hörts mest. Tyvärr var kursen redan fulltecknad så B kan inte gå denna termin.

Även skridskoåkningen fick A ta hand om, både eftersom jag åker så vingligt och för att jag inte vill ramla med bebisen i magen. B hade förvånansvärt bra balans och kunde faktiskt stå själv på isen. Hon tyckte dock bäst om när det gick fort. Jag tyckte att det verkade gå bäst när A höll hennes händer och åkte baklänges framför henne. När han åkte bakom henne blev det lätt att hon lutade sig bakåt.

Vi får se om hon kommer tycka att det är roligt framöver eftersom de får åka på spolad fotbollsplan med dagis när de är äldre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0