Biverkningar av graviditeten

Jag tycker mig inte märka av någon positiv biverkan av graviditeten än. Jag har varken fått starkare naglar, vackrare hår eller bättre hud. Jag tappar lika mycket eller möjligtvis något mindre hår än tidigare och jag får oftare finnar och andra prickar i ansiktet.

Det blöder ganska ofta om tandköttet när jag borstar tänderna och jag blöder oftare näsblod.

Jag behöver få i mig mer vätska än vanligt. Så mycket mer mat än vanligt behöver jag dock inte, men lite sötsug hänger kvar.

Det krävs inte så mycket för att jag ska känna mig ansträngd, några turer i våra trappor räcker. Jag är även lite tröttare än vanligt, det märks tydligt nu när jag börjat jobba igen efter julledigheten.

Hur magen funkar behöver jag kanske inte berätta?

Tiden har i alla fall kommit ikapp bulan på magen, så jag upplever den inte vara så stor för att vara i vecka 19. Och jag känner mycket rörelse av bebisen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0