Solo ett tag

Denna vecka är A bortrest på kurs och för första gången märker jag att livet som ensam förälder innebär nästan dubbelt så mycket arbete ('nästan' för att jag i vanliga fall gör den större delen av hushållssysslorna även om inte A håller med), trots att jag bara varit ensam med B en av tre kvällar.

På samma tid som vanligt ska man hinna städa, diska, dammsuga, tvätta, plocka undan och samtidigt ägna B uppmärksamhet under hennes vakna tid när man i vanliga fall är två att dela på arbetet och B. Det som blir lidande är tiden för avkoppling och återhämtning. Jag förstår att detta inte skulle fungera i längden, men nu återstår endast tre kvällar, varav två utan avlastning.

Jag avundas inte ensamstående föräldrar och är djupt tacksam för att vi är två personer som delar på ansvar och arbete. Att vi dessutom älskar, respekterar, visar varandra förståelse och gör allt för B och vår familj gör allt i livet enklare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0