Inte stockning!

Tyvärr har jag redan fått mjölkstockning. Jag tror att jag råkade amma på "fel" bröst i förmiddags och redan på eftermiddagen var hela bröstet hårt och ömt. Efter en liten krock på lekplatsen blev det nästan helt outhärdligt.

Nu efter att AA ammats från bröstet från flera olika håll för att tömma mjölkgångarna känns det mycket bättre. Dock börjar det andra bröstet bli spänt...

Jag är rädd för att en mjölkstockning ska leda till att jag slutar amma. Det var i samband med mjölkstockning som jag slutade amma B, även om jag även hade andra amningsproblem till en början.

Jag ser helst att jag ammar AA åtminstone tills hon är fyra-fem månader. Jag ska verkligen försöka göra allt jag kan för att det blir så.

Men jag hoppas slippa fler mjölkstockningar eftersom det är så fruktansvärt smärtsamt både för och under amning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0