Slav

När B var bebis var det inte något som jag tänkte på, men jag längtar redan efter att få bestämma över min egen kropp. Det var en känsla av befrielse när jag slutade amma B, trots att hon bara ammades tills hon var drygt fyra månader (på grund av mjölkstockning och andra problem).
 
Det är inte så att jag på något sätt lider av amningen, men man får lyda under någon annans behov och humör. Man får inte bestämma när man ska amma, eller göra något annat för den delen heller.
 
Dessutom måste man alltid anpassa sin klädsel. När B ammades var det höst och vinter så då hade man jacka över de amningsvänliga tröjorna. Nu måste jag visa mig ute i kläder jag inte känner mig helt bekväm i. Men det finns självklart andra fördelar med att få barn på våren/sommaren (till exempel minskad risk för smitta eftersom man mest är utomhus).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0