Syskonrivalitet, men nytt rum för B

B har redan nu svårt att dela med sig så jag undrar hur det blir när hon får syskon.

När mormor pratade med henne blev hon upprörd över att mamma och pappa även skulle vara mamma och pappa till bebisen. Det är hennes mamma och pappa.

Hon har flera gånger sagt att hon inte vill att bebisen inte ska sova i hennes säng (spjälsängen, men hon sover i gästsängen). Jag har alltid förklarat med att hon ska få en nya fin säng, vilket hon har accepterat.

I morse gick B själv in i sitt nya rum och upptäckte sin nya säng med sänghimmel och blev jätteglad. Jag förklarade att hon ska sova där och att spjälsängen är till bebisen. Jag hoppas att hon accepterar det.

Det som saknas är gardin och en hel dörr för att B ska kunna flytta in i sitt nya rum. Gardinen är förhoppningsvis på väg och dörren ska vi byta ut när bebisen kommit.

Annars återstår endast att fästa krokar bakom dörren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0