Ingen graviditetsdiabetes

I förmiddags gjorde jag glukosbelastningstestet. Jag var lite nervös över att det skulle visa att jag har graviditetsdiabetes eftersom jag hade läst att det innebär förhöjd risk för havandeskapsförgiftning.
 
Jag hade inte fått äta sedan igår kväll när första blodprovet togs vid tjugo i nio. Det provet visade på normalt värde. 4,2 och det ska ligga under 6.
 
Därefter fick jag dricka en väldigt söt sockerlösning. Tack och lov hade jag kommit ihåg att ta med en lime, annars hade jag nog haft väldigt svårt att få i mig ungefär en halvliter av blandningen.
 
Två timmar senare fick jag gå tillbaka för att ta ytterligare ett blodprov. Detta prov visade 6,7 och det ska ligga under 8.
 
Sedan var det äntligen dags för frukost (och en dryg timme senare lunch)! Har nu två lite ömma fingrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0