Vecka 30 - tredje barnmorskebesöket

Idag var jag hos barnmorskan igen. Blodtrycket låg på 60/90, s/f-måttet på 26, blodsockret på 4,4, järnvärdet på 115 och barnets hjärtslag på 148. Denna gång tyckte barnmorskan att blodsockret var så pass lågt att det var dags att äta. Hon anmärkte även på att järnvärdet kunde vara lite högre.
 
Jag tycker att barnmorskan verkade både stressad och lite förvirrad, men hon var noggrann i alla fall. Hon kallade på en annan barnmorska för att kontrollera s/f-måttet som hon tyckte var lite för litet. Jag följde kurvan, men låg närmare nedre gränsen än medelkurvan. Hon jämförde med kurvan under förra graviditeten och blev lite lugnad.
 
Hon sa att hon inte kommer skicka mig på tillväxtultraljud om inte s/f-måttet är under den undre kurvan. Hon gav mig ändå en tid för mätning om två veckor om det skulle behövas. Ordinarie tid är om tre veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0