Eget beslut om vaccination

Jag har klandrat mig själv för att jag valde att AA skulle få vaccinet mot rotavirus. Jag visste/mindes inte att hon skulle få det den gången vi var på BVC så jag blev tvungen att där och då själv ta ställning till om AA skulle få det.
 
I vanliga fall hade jag såklart diskuterar det med A. Själv resonerade jag att A brukar tycka det är bra med de vaccin som erbjuds och att han brukar anse att de är tillräckligt testade innan de ges till barn. Så efter lite snabbt funderande valde jag att vaccinera.
 
Nu i efterhand skulle vi INTE valt att ge det till AA eftersom hon blev så påverkad under så lång tid. Både humöret och magen blev jobbigare.
 
Jag blev lättad och tacksam när A sa att vi antagligen hade valt att vaccinera AA om vi hade diskuterat det före vaccinationen. Vi hade ju då liksom när jag stod inför valet inte känt till bieffekterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0