Fortfarande tre sovningar

När B var i AA:s ålder sov hon två gånger per dag. AA sover fortfarande tre gånger, två längre sovningar på dagen och en kort sovning framåt kvällen.

En gissning är att det beror på att hon somnar sent för natten. Eftersom hon inte kan sova själv somnar hon när vi lägger oss, kl. 21-22.

Jag skulle vilja att AA somnade tidigare, men det skulle innebära att jag måste lägga mig samtidigt. Det känns omöjligt att lägga mig kl. 19-20; det finns alltid saker som behöver göras när B somnat.

Ett alternativ är att somna AA för natten och försöka smita därifrån sedan, men det kan ta mer än en timme.

Jag hoppas att detta mönster bryts när AA slutar med amningen, men har tyvärr ingen större förhoppning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0