Fröken Frågvis

B har blivit nyfiken på världen och börjat ställa frågor. Det är frågor som jag själv måste söka på för att kunna svara henne. Igår frågade hon om man äter ödlor och sedan skalbaggar.
 
Samtidigt som jag tycker att det är roligt att hon frågar och uppmuntrar det så undrar jag hur jag ska svara. Det är inte alltid man har tid att leta svar, men det är svårt att spara svaret till ett senare tillfälle. Då har hon kanske glömt att hon ställt frågan och dess sammanhang.
 
Jag kan själv inte minnas att jag var särskilt frågvis eller att mina föräldrar tog sig tid för detta så självklart vill jag uppmuntra B:s nyfikenhet. Jag har fått höra om A och hans syskon frågor till vuxna kring den och vill absolut att B ska få samma möjlighet som dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0