Trög matstart

Vi har börjat försöka ge AA mat, men hon verkar inte alls uppskatta det. Efter de första två-tre skedarna vill hon inte ha mer. Hittills har vi provat gröt och morots- och potatispuré.
 
Däremot gnager/suger hon gärna på större bitar av mat som sparris, äppel- eller päronklyfta. Så nu har vi köpt gurka och broccoli som hon skulle kunna få när vi äter.
 
Vi gissar att vi ändå måste försöka vänja henne vid mat i mosform, så vi kommer fortsätta försöka ge henne av barnmatsburkarna. Att koka egen mat till henne har vi givetvis varken tid eller ork för.
 
Jag tycker till och med att det är svårt att hitta tid att ge henne mat. Det är någon gång under de två timmars vakenperioder hon har på dagarna men dels ska hon vara pigg och glad, dels får hon inte vara för hungrig.
På morgonen hinner vi inte innan vi ska iväg till dagis. Därefter sover hon.
Nästa gång hon vaknar är hon jättehungrig, så då måste jag amma så fort hon vaknar. Men innan hon ska sova nästa gång brukar jag försöka ge mat.
Efter andra sovningen är det ofta hämtning, därefter har jag även B hemma. Jag försökte ge AA mat en gång, men då satt B trött och gnällig i soffan och somnade sedan där.
Målet är att hinna ge AA gröt innan vi lägger oss, men inte heller det har vi lyckats med än.
 
Jag hoppas att det går lättare framöver och att vi orkar vara tålmodiga och ihärdiga.
 
Jag hade trott att jag inte skulle ammar vid jul, men har insett att det får bli en svag förhoppning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0