Trots med konsekvenser?

Att B inte gör som hon blir tillsagd kan störa mig väldigt mycket nu. Jag vet inte om det är vanligt trots eller något annat.
 
Hittills har jag inte upplevt att hon varit särskilt trotsig, även om jag tycker mig ha sett tendenser till det. Jag har då tolkat det som bus, vaga protester eller test av gränser.
 
På senare tid har jag förklarat varför hon inte ska göra på ett visst sätt och tydliggjort konsekvenserna. Att hon ändå fortsatt och att det då fått konsekvenser för B som reagerat med ilska och tårar tär på mitt tålamod. Jag blir oerhört frustrerad och även arg.
 
Jag tror att resultaten av dessa "kamper" hade blivit bättre om jag inte hade haft AA att ta hänsyn till och behövt ge även henne uppmärksamhet.
 
Jag vet att barn inte alltid gör som man säger eller är rationella. Men jag hoppas slippa dessa vardagskonflikter snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0