Ålderstecken?

Jag vet inte om det beror på ålder eller något annat, men på senare år har jag blivit LITE mer medveten om utseendet.
 
Förr kunde jag nästan inte alls bry mig om att håret såg flottigt ut och hade inga problem med att gå hemifrån utan smink.
 
Nuförtiden är jag mån om att håret ser hälsosamt ut, men gör inget mer avancerat än en hästsvans. (Det är väl nästan mitt signum?)
 
Jag kan nästan känna mig lite naken utan smink, men jag gissar att det är en vanesak. Det är inte så att jag känner mig obekväm, snarare medveten.
 
Och så ålderstecken... Jag tittar efter rynkor och grå hårstrån. Hittills har jag endast hittat antydan till rynkor runt ögonen, men de kommer säkert att dyka upp framöver. Och de grå stråna verkar jämt gömma sig för jag kan inte se dem trots att jag vet att de finns där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0