Fin storasyster

B kan verkligen vara en omtänksam och hjälpsam storasyster ibland.
 
I morse, efter att jag hade borstat tänderna med AA på ena armen, lade jag henne på soffan för att tvätta och smörja ansiktet (eftersom det är svårt att göra med en hand). Jag var borta max tre minuter och kunde hela tiden höra dem i vardagsrummet. Jag hörde hur B tröstade AA så fort hon började gny, vilket var tre-fyra gånger.
 
När jag skulle laga middag som jag hade förberett på förmiddagen satte jag AA i barnstolen och B fick stå på en pall bredvid vid köksbänken. B meddelade efter en stund att AA hade dräglat på hakan. Eftersom mina händer var kladdiga av köttfärs sa jag att jag skulle torka AA så fort jag var klar. Då gick B själv och hämtade trasan och torkade med lätt hand AA:s haka. Utan att jag bett om det!
 
Jag blev så glad att se B så omtänksam och berömde vid båda tillfällena B att vara en jätteduktig storasyster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0