Förskolelämningar och sovrutiner

Idag var andra gången på länge som jag lämnade B på förskolan medan AA sov vidare ensam hemma.

Förra gången väcktes AA nog av att B förde sådant oväsen när vi kommit ut genom ytterdörren. Eftersom vårt sovrumsfönster vetter åt det hållet försöker jag alltid att få B att inte föra så mycket liv förrän vi kommit en bit på vägen.

Idag gick det bättre. AA sov ytterligare en timme efter att jag kommit hem.

Eftersom AA brukar vakna halv åtta-åtta har jag inte behövt lämna henne ensam hemma på länge. I stället har jag några morgnar testat att gå ut för att somna henne i vagnen efter att jag haft henne i bärselen under lämningen på förskolan. Två av tre gånger har hon somnat, och det efter en väldigt kort stund. Tredje gången märktes det redan när vi gick hemifrån att hon inte skulle somna. Vi får se om hon accepterar denna nya rutin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0