Ingen sömnbrist?

Ibland har jag undrat varför jag inte känner mig tröttare. Det är inte många timmar sömn jag får varje natt.

Jag är den som somnar sist i familjen eftersom jag ammar AA till sömns. Ibland kan jag inte somna förrän hon släppt bröstet, då kan klockan vara 23-00. Och jag vaknar när A går upp; hans väckarklocka ringer klockan sex. Däremellan vaknar jag ungefär tre gånger för att lägga AA till bröstet och ibland även av att B kommer in till oss.

Jag antar att man klarar sig på mindre sömn när man fått barn. Det finns ju inga alternativ.

Enligt BVC-sköterskan är det först efter ungefär fem månader som man brukar känna av sömnbristen. Kanske jag slipper det eftersom jag fick sova mer i somras i alla fall.

Jag längtar till AA slutar amma och hoppas få sova mer och bättre då. Men på kortare sikt räcker det med helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0