Vaccinationer och lite kontroll

Igår var vi på BVC för att AA skulle vaccineras igen. Det var var vaccin mot rotavirus som hon skulle dricka och vaccin (mot difteri, stelkramp, kikhosta, polio, Haemophilus influenzae typ B, pneumokocker och hepatit B) som skulle sprutas in i båda benen. Hon blev lite ledsen när vaccinet trycktes in i benen, men det gick över fort och jag behövde nästan inte trösta henne. Det gjorde säkert mer ont i mig.
 
Eftersom vår ordinarie sköterska var på höstlov fick vi träffa en annan som jag tyckte verkade kall. Hon gullade inte alls med AA, hon var dock saklig.
 
AA följer sina kurvor, som är två steg nedanför medel för vikt och längd samt ett steg nedanför medel för huvudomfång. AA väger nu 5 340 g, är 60,2 cm lång och har ett huvudomfång på 41 cm.
 
Jag fick rekommendation att smörja AA:s panna med Mildison. Tidigare har jag ju smörjt med Borago, eftersom vår sköterska trodde att det var mjölkskorv som spritt sig ner till pannan. Det har då blivit lite bättre, men just igår flammade det upp lite mer än vanligt. Denna sköterska tyckte att det liknade eksem och var rött. Efter att bara ha smörjt med Mildison två gånger ser det mycket bättre ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0