En annan bebis

Igår hade AA en riktigt harmonisk dag. Hon har ännu inget schema man kan följa utan äter och sover när det passar. Det är till stor del beroende av när hon vaknar.

Igår vaknade hon redan kvart i åtta, vilket störde min planering något eftersom B och jag fortfarande åt frukost.

Efter att vi lämnat B på förskolan hade jag några ärenden. AA var glad och nöjd i bärselen. Framåt tiotiden somnade hon, men sov bara en halvtimme.

När vi kom hem vid halv tolv lät jag henne amma i sängen och då sov hon en och en halv timme. Jag kunde äta lunch och förbereda middagen.

En stund efter att vi hämtat B på förskolan lyckades jag somna AA i famnen och lägga ner henne i sängen. Jag kunde laga middag tillsammans med B och vi kunde nästan äta klart innan hon vaknade efter en och en halv timme.

AA (och även B) var på bra humör större delen av kvällen. Vi låg hela familjen i soffan och tittade på film/lekte/busade. Först framåt halv nio-nio började hon bli kinkig.

En hel dag med väldigt lite gnäll. AA känns som en helt annan bebis nu än för ett par veckor sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0