Lämna AA ensam hemma

Nu har jag provat att lämna B på förskolan utan ta med AA några gånger. Det har varit när AA sovit när vi varit redo att gå. Det händer lite då och då, så det är inte flera dagar i följd. Hälften av gångerna har hon fortfarande sovit när jag kommit hem och de andra två gångerna var hon vaken när jag öppnade ytterdörren.
 
Första gången sov AA fortfarande när vi gick ut genom ytterdörren, men när jag låst insåg jag att jag hade glömt B:s stövlar så jag gick in igen för att hämta dem. Tyvärr kärvade dörren en del så jag gissar att AA vaknade av det.
Redan innan jag kommit hem förstod jag att AA var vaken och grät eftersom Cookie satt utanför dörren. Han hade legat och sovit på B:s säng när vi gick. När jag kommit innanför dörren var jag beredd att aldrig prova att göra om det.
 
Andra gången sov AA ytterligare tjugo minuter efter att jag kommit hem.
 
Tredje gången vaknade AA i samband med att B steg upp, men blev trött igen efter att vi ätit frukost. Så jag somnade om henne innan jag gjorde oss redo för att gå. Återigen kärvade ytterdörren, denna gång förmodligen på grund av fukt då det regnade. Gissar att det var orsaken till att AA var vaken när jag kom hem.
 
Igår vaknade AA återigen tidigt, i samband med att B steg upp. Jag somnade om henne efter frukosten och vi lämnade AA hemma när vi gick till förskolan. Hon sov ytterligare en och en halv timme efter att jag kommit hem. Jag hann få en hel del gjort.
 
Slutsats: jag tror det är värt att inte väcka AA när vi går eftersom det är svårt att somna henne. Dessutom vill jag inte störa hennes sömn alltför mycket då hon inte sover jättemycket dagtid. Jag måste (kanske när det blivit kallare) försöka ordna tid så A kan titta om det går att fixa till ytterdörren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0