Nappsuccé?

Idag var det AA:s tur att besöka BVC. Hon väger äntligen över fem kilo, 5 020 g, är 58,5 cm lång och har ett huvudomfång på 39,8 cm. Hon följer sina egna kurvor, men är nästan två steg under medelvärdena.
 
AA fick även vaccin mot rotavirus. Jag hoppas att hon inte blir lika påverkad av det denna gång.
 
Sköterskan tycker att AA är stadig och väldigt medveten. Hon gissar att det snart kommer bli svårt att amma AA på grund av att hon kommer vilja vrida på huvudet för att se vad som pågår bakom.
 
Jag har ju lite svårt att tro det eftersom AA de senaste veckorna använt mina bröst som napp. Jag frågade efter tips för att få henne att ta nappen i stället.
Det första visste jag redan: att prova "alla" nappsorter.
Det andra var att lägga ett litet mjukisdjur med tyngd i över nappen när hon sover, men då måste vi titta till henne lite då och då. Problemet är också att AA inte vill ha napp vare sig hon är vaken eller sover.
 
Annars var rådet att härda ut de nio veckor av helamning som återstår. Att få veta att så kort tid återstår gav mig kraft och hopp.
 
Det komiska är att AA sedan under eftermiddagen tar nappen. Det är morfar som väcker AA:s intresse för nappen genom att några gånger stoppa den i hennes mun och sedan dra ut den. Eftersom jag ser antydan till att vilja suga stoppar jag in nappen på henne. Och hon suger kvar nappen! Nu får vi se om det håller i sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0