Oduglig blir duglig?

Jag har känt mig ganska osäker i min roll som tvåbarnsmamma, men nu börjar jag sakta bli LITE mer bekväm. Jag har mest varit osäker på hur jag ska kunna ta hand om TVÅ barn.
 
Efter två veckor i vardagen kan jag nog påstå att jag kan hantera mina två barn. Jag kanske inte alltid gör det på det mest smidiga sättet eller med det soligaste leendet, men jag kan sträva mot det nu när jag varit i rollen lite mer.
 
Jag minns att jag kände ungefär samma sak när A skulle gå tillbaka till jobbet efter B:s första månad. Jag kände mig osäker och oduglig som mamma, men fann min roll ganska snabbt. Och upptäckte att jag trivdes väldigt bra i den!
 
Denna gång känns det som det kan ta något längre tid, men jag känner att jag är på väg. Och hoppas givetvis att jag ska trivas minst lika bra i rollen som tvåbarnsmamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0