Sushiälskaren

B älskar verkligen sushi! Liksom jag själv tycker B om sushi, men jag gissar att jag var äldre när jag åt det för första gången. När jag var liten och fick välja mat så blev det sushi. Då var det inte heller lika lättillgängligt som idag.
 
Förra veckan kom mamma med två överblivna (men färska) sushin från jobbet. Det var en stor och en liten, totalt 19 bitar, men de låg i en och samma låda. Det blev förrätt till pastan. När vi ställde fram den ville B ha allt för sig själv och blev nästan tokig när hon fick veta att vi, A, B och jag, skulle dela på det. Hon åt sig mätt på sushin och avstod pastan.
 
Efter treårskalaset beställde vi två extra stora sushi, totalt trettio bitar, att dela på. Gott om mat, resonerade vi. B åt själv nästan tio bitar! Jag blev inte mätt på mina tio bitar. Nästa gång får nog B en egen portion!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0