Tillbaka på ursprungsvikten

Igår, när jag badade B, passade jag på att väga mig. Till min förvåning har jag redan gått ner till min ursprungliga vikt, det vill säga det jag vägde innan jag blev gravid med AA.
 
Det har gått väldigt fort. Höfterna är ju fortfarande lite bredare, magen är platt, men med en del överflödig hud. Jag tror inte att det gick lika fort efter B:s födelse (men då kändes kroppen mer oläkt).
 
Jag tycker att det kanske är något oförtjänt, för det enda jag har gjort i träningsväg är att göra några övningar som rekommenderas nyförlösta. Men det är mest för att stärka bålstabiliteten och orka bära en bebis som blir tyngre och tyngre (även om hon ökar i vikt långsamt).
 
En orsak till den snabba viktnedgången kan vara att jag inte hinner äta lika mycket som förr. Lunchen kastar jag i mig så fort jag kan eftersom jag vet att AA kan vakna (om hon sover) eller börja gnälla när som helst (om hon sover).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0