Lämna AA ensam hemma

Jag berättade för mamma att AA brukar sova ganska länge på morgnarna och att jag ibland får väcka henne för att lämna B på förskolan. Hon föreslog då att jag kunde låta AA sova vidare ensam hemma medan jag lämnar B.
 
Till en början tyckte jag att det lät hemskt oansvarigt, men samtidigt åsidosätts AA:s behov varje gång hon blir väckt. Jag insåg att jag hade tänkt tanken själv, men inte vågat.
 
Vad skulle kunna hända? AA kan ännu inte ta sig någonstans, så hon kan inte trilla ur sängen. Har jag otur får AA skrika en stund innan jag kommer för att lyfta upp henne. Har jag tur hinner jag fram och tillbaka från förskolan utan att AA märker att jag varit borta. Det tar inte mer än en kvart att lämna B om AA inte är med, möjligen ännu fortare.
 
Om någon eller några månader kanske jag inte har något val, för då är AA faktiskt för rörlig och kan ta sig ur sängen. Då skulle det eventuellt kunna vara farligt att lämna henne ensam.
 
Jag hade bestämt mig för att testa. I morse vaknade AA precis innan jag skulle klä på B ytterkläderna. Otur, med tanke på att det just hade börjar regna när vi sedan öppnade ytterdörren. Det blev till att ta ut AA ut bärselen och sätta henne i babysittern igen medan jag hjälpte B på med regnbyxor och stövlar.
 
Det kommer nog någon ny möjlighet att testa igen framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0