Egentid på bussen

Sedan jag började jobba igen efter föräldraledigheten har jag läst på bussen till och från Slussen.

Bussresan tar normalt bara cirka tjugo minuter, ändå kändes det i början som om tiden på bussarna blev min egentid. AA sov fortfarande hos mig om kvällarna, så jag kunde inte få särskilt mycket gjort när jag var hemma.
Nu har jag nog vant mig både vid läsandet och att få kvällarna utan barn och har antagligen därför större krav på egentid.

När jag började jobba tog jag med mig iPaden och läste magasin som jag hade laddat ned med Readly. Förra året fick jag i namnsdagspresent av A ett abonnemang på sex månader.
När abonnemanget gick ut i februari började jag läsa böcker, främst pocketböcker, men jag hann även äntligen läsa Fem gånger mer kärlek av Martin Forster. Jag är nog inne på min fjärde eller femte bok.

Det är avkopplande att avsluta arbetsdagen med lite läsning. Och jag tömmer bokhyllan på böcker. Dessutom minskas skuldkänslorna över att jag inte läser eftersom det är något jag känner att jag både vill, borde och älskar att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0