Hela familjen i sängen

Natten till igår var ganska jobbig. Vi vaknade ofta av att AA skrek, trots att hon inte var vaken.

Jag hörde, i något slags halvvaket tillstånd, att vår sovrumsdörr öppnades och trodde att det var B som kom för att hämta A som vanligt. När jag senare vaknade märkte jag att A fortfarande var kvar i sängen och trodde att han hade kommit tillbaka.

Nästa gång jag väcktes av AA:s skrik, hörde jag att det var två personer som andades på A:s sida av sängen. Jag undrade om jag hörde fel eller om även B låg i sängen. Jag antog att det var det senare, men var ändå inte helt säker. Ingen annan hade vaknat av AA:s skrik.

När min väckarklocka ringde var jag jättetrött, men gick upp. Jag såg att alla, A, AA och B, sov vidare i sängen.

Lite senare, när jag gjorde mig i ordning vaknade resten av familjen. Då frågade A om jag hade märkt när B kommit över till oss. Han hade inte märkt att B lagt sig bredvid honom, men någon gång under natten vaknat av att han i sömnen fångat upp henne när hon höll på att ramla ur sängen.

Jag antar att B helt enkelt stängt vår dörr och lagt sig i vår säng när ingen kom för att möta henne. Både A och jag var nog trötta och sov hårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0