Svartsjuka mellan syskon

Under de senaste månaderna tycker jag att B ibland har visat sin svartsjuka mot AA. Jag har full förståelse att hon kan känna det.

Vi har givetvis högre krav och förväntningar på B eftersom hon är äldre och förstår så mycket mer än AA. Hitintills har vi aldrig grälat på AA och detta märker antagligen B.

Ibland kan hon krypa upp i A:s famn när jag ska lämna över AA till honom eller säga att han inte ska bära AA. Endast ett par gånger har B medvetet puttat till AA. Däremot har det såklart hänt några gånger att hon av en olyckshändelse stött till AA.

Även AA kan visa lite missnöje när jag kramar eller leker med B.

Jag hoppas att denna svartsjuka blir lättare att hantera för dem båda när de blir äldre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0