Första vardagen på sista föräldraledigheten

Första vardagen gick ganska bra.
 
Jag fick göra mig i ordning utan att avbrytas och därefter påbörjade B och jag frukost innan AA vaknade. Sedan var det tid över innan det var dags att bege oss till förskolan.
 
Det tog lite längre tid att komma hemifrån både på morgonen och när jag skulle hämta B på grund av regnet. Jag blev osäker på hur jag skulle klä barnen och mig själv och hur jag skulle transportera AA (bärsele på morgonen och vagn på eftermiddagen).
 
AA var lite gnällig på förmiddagen som därför kändes lång. Men jag fick i henne lunch utan protester.
 
Efter att ha sovit en timme fick jag göra AA sällskap och då sov hon ytterligare en timme. När hon vaknade var hon på mycket bättre humör.
 
B blev glad när jag kom för att hämta henne på förskolan. Men hon var trött eftersom hon hade vaknat varje gång A försökte sova upp för att åka till jobbet. Hon var gnällig hela eftermiddagen och även delar av kvällen.
 
AA blev mammig efter att ha varit med mig en hel dag och B blev pappig efter att ha varit på förskolan och därefter med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0