Torka andras barn

I fredags när vi hade besök av ett barn utan föräldrar hände att han behövde gå på toaletten. Eftersom det inte fanns någon annan vuxen till hands var jag den som fick hjälpa honom.
 
För första gången fick jag torka ett annat barn. Det kändes väldigt konstigt för mig, men efter att ha funderat lite insåg jag att han antagligen inte kände samma sak. För honom (och alla andra barn) är nog alla vuxna potentiella rumptorkare.
 
Om jag räknar alla vuxna, utöver oss föräldrar, som torkat B så är vi säkert uppe i ett tiotal. Mormor, morfar, farmor, moster, fyra-sex pedagoger.
 
Jag får helt enkelt acceptera att jag kan behöva torka andras barn precis som mina barn kan behöva torkas av andra vuxna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0