Trädgårdsarbete - ogräsrensning

I sommar har jag ägnat ganska lite tid åt fysiskt trädgårdsarbete, men desto mer åt planering och faktainhämtning.
 
Den största delen av tiden i trädgården har jag ägnat åt att rensa ogräs i gräsmattan. (Jag har till och med fått en valk mitt i handflatan efter maskrosjärnet.) Tyvärr har vi flera typer av ogräs och minst två sorter sprider sig med utlöpare. En tredje sort liknar gräs, men verkar kräva gräset där den far fram.
För att ge gräsmattan mer kraft har A strollat med Stroller plus kombi. Det ger näring till gräset och motverkar ogräs och mossa. Den mest synbara effekten är att vårt gräs är mycket grönare och växer fortare än grannarnas. Utöver att motverka mossa vet jag inte om det har någon effekt på ogräs.
 
Den lilla övriga tiden i trädgården har jag planterat, plockat vissna blommor och rensat ogräs i rabatterna. A och barnen har skördat jordgubbar, röda vinbär, hallon och nu i veckan björnbär som växer på en del grannens tomt som vi fått tillåtelse att göra vad vi vill med.
 
De funderingar och planer jag har för trädgården får jag återkomma till i ett inlägg framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0