Återinvigning av nappen

AA accepterar nappen nu.

Det var i fredags kväll som jag testade att stoppa in den i hennes mun efter att hon sugit på fingrarna. Jag blev förvånad när hon höll den kvar. Men jag såg inga tydliga sugrörelser.

Jag vet inte om det är onödigt att introducera nappen nu när hon är åtta månader eller om det faktiskt kommer att underlätta våra liv. Om knappt två år är det ju dags att avveckla den igen.

Idag var första gången som hon sov med nappen. Jag tyckte mig inte märka att hon sov mindre otroligt med den.

Däremot blir hon lugn (och väldigt gosig) när hon är trött och gnällig. Men hon somnade inte när vi var i vardagsrummet.

Det känns som om AA blir mer och mer som en vanlig, inte så besvärlig bebis. Jag hoppas bara hon inte får för många konstiga rutiner som är svåra att bryta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0