Lättare med napp

Jag tar tillbaka det jag skrev om att nappen inte underlättar våra liv. De två senaste nätterna har AA delvis sovit med napp. Varje gång hon vaknat har hon somnat om på en gång när hon fått nappen i sin mun.

Det känns som om det kommer att gå att få henne att sova i spjälsängen snart. Det gäller att vänja AA vid den innan sängbotten behöver sänkas för då kan jag tänka mig att det blir svårare för henne att vänja sig vid den.

AA verkar ha förstått att nappen ersätter mitt bröst. Förr fick hon mitt bröst när hon var gnällig. (Det fanns egentligen inte något alternativ.) Nu kan man ge henne nappen och hon blir lugnad.

Jag har påbörjat avvecklingen av amningen. Det går mer än ett dygn mellan amningarna på varje bröst, så snart kan jag nog sluta helt.
 
Jag erkänner att det känns lite sorgligt att veta (tror jag) att jag aldrig kommer att amma igen. Jag kan redan nu känna en saknad av att ha en liten bebis. Samtidigt känner jag en frihet och ett slags ljus i tunneln av att småbarnsåren äntligen är över snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0