B lägger sig hungrig?

B började äta sämre under hösten. Under middagarna valde hon att bara äta det hon tyckte om. Man kunde muta med att hon fick mer av det goda om hon åt lite av det hon tyckte mindre om.

Jag tyckte att det var tydligt att det var ett beteende som hon tog hem från förskolan. Hon valde tidigare sällan bort något, men nu annonserade hon högt och tydligt att hon inte ville ha sallad eller kunde peka på något och fråga vad det var för att sedan högt deklarera att hon inte tyckte om det (utan att veta vad det var).

Av pedagogerna fick vi höra att hon inte åt så bra på förskolan heller.

Vi har fått lita på att hon får i sig så mycket som hon behöver och att vällingen på kvällen har gjort henne mätt. Nu har hon själv börjat avveckla vällingen, vilket det i och för sig är dags för. Hon brukar dricka ungefär hälften av den. Men då oroat jag mig i stället för att hon lägger sig hungrig på kvällen.

Jag gladdes förut åt att B åt så bra och vågade prova av nya saker. Den tiden är nu förbi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0