Första magsjukan

Tyvärr har AA blivit magsjuk, men det är tur att det är ganska lindrigt.
 
Det började med att barnens kusin blev dålig när vi var i Sälen. Natten därpå kräktes även hans kusin och på morgonen var det dags att bege sig hemåt i bil i många, många timmar. Vi hörde att hemresan gick bra, trots allt.

AA kräktes andra natten efter att vi kommit hem. Det var en kaskadkräkning så hela jag blev nedkräkt. Sedan berättade A att hon även hade kräkts på morgon. Därefter har hon endast varit dålig i magen.

Hon har tyvärr varit svår med både gröt och mat, och har inte ätit mycket. A har fått ge henne bröstmjölk som jag turligt nog hade pumpat ut och fryst in strax efter att jag började jobba. Igår kväll drack hon i alla fall välling med god aptit.
Hon har sovit ganska mycket och ibland väldigt bra (dvs. inte oroligt) under de senaste dagarna.

Humöret har svängt: vissa dagar har hon varit en glad solstråle, medan hon varit kinkig andra dagar.

Jag hoppas att hon blir bra snart och att hon äter ordentligt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0