Nedtrappning av amning

Redan innan jag började jobba hade jag dragit ner på amningen till endast kvälls-/nattamning samt efter mellanmål på eftermiddagen. På eftermiddagen ammade jag främst för att AA ofta hade en gnällig period då och blev på mycket bättre humör efter att jag ammat.
Nu när jag börjat jobba ammar jag på eftermiddagen bara om AA är gnällig.
 
Jag tänkte sluta med amningen efter skidresan. Jag förmodar att amningen kan vara en trygghet för AA under resan och eftersom det fungerar så bra för henne att somna om på nätterna.
 
Jag är glad att amningen har fungerat bra så här länge. Mitt mål var att amma fram till och med resan i höstas, då AA var drygt fem månader.
 
Aldrig hade jag en tanke på att det kunde vara svårt att avveckla amningen eftersom det gick så smidigt med B. (Bortsett från att jag själv hade så ont av amningen.) Jag vet inte alls hur vi ska avveckla nattamningen; AA kommer nog vakna ofta när vi tar bort den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0