Olika avvecklingar av amning

Nu för tiden ammar jag AA under nätterna och ungefär varannan eftermiddag.
 
Med B gjorde jag tvärtom. Då slutade jag först på nätterna eftersom det störde min sömn för mycket. Vi började ge B gröt på kvällarna (senare gav vi välling) och hon slutade då själv amma på nätterna.
 
Trots att vi ger AA gröt på kvällarna strax före läggning vill hon ändå ha bröstet om nätterna. Jag låter henne amma eftersom hon då somnar om fort och det inte stör mig alltför mycket.
 
Det känns som brösten inte producerar så mycket mjölk längre. Så jag antar att AA inte ammar för mat-/näringsintag utan närhet eller liknande.
 
Jag tror inte att AA kommer att sluta amma frivilligt. Så jag vet inte hur vi ska avsluta amningen. Kanske blir det i mars då hon kommer vara borta från mig fyra nätter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0