När stopp inte händer

Jag tycker att B har blivit ännu lite svårare den senaste tiden. Jag tror att det har eskalerat något sedan hennes sommarlov började midsommarveckan.
 
Sedan ganska länge kan hon låta bli att göra som hon blir tillsagd trots att man varnar om konsekvenser, se inlägget Trots med konsekvenser?. 
 
Nu för tiden har hon dessutom börjat med att fortsätta en oönskad handling trots att man säger "stopp" eller "nej". Det gör mig vansinnig.
Dessutom känner jag mig handfallen då jag inte vet hur jag ska agera. Att resonera med henne i stunden är inget alternativ då det handlar om att avbryta handlingen omedelbart för att ingen fysisk skada ska ske. Jag vill inte heller bestraffa henne efteråt så oftast leder det till att jag lite för hårdhänt avbryter hennes handling och skäller på henne efteråt samtidigt som jag har skuldkänslor...
 
Lösningen är kanske att prata med henne vid ett annat tillfälle...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0