HLR

Igår var jag på kurs om första hjälpen för barn och barnolycksfall. Jag har länge tänkt att jag ska gå på hjärt- och lungräddning på barn, men det har hittills aldrig passat.

Gårdagens kurs var jättebra även om jag hoppas att jag aldrig kommer behöva utnyttja kunskaperna. Hitintills hade jag inte haft nytta av den information som vi fick. Däremot vet man aldrig när olyckan är framme och då är det bra att veta vad man ska göra.

Det väldigt mycket information att ta in och jag har svårt att tro att jag kommer att minnas det hon sa. Förmodligen behöver man repetera/fräscha upp sina kunskaper med jämna mellanrum. Jag hoppas att det ska räcka med att läsa igenom det informationshäfte som vi fick efter kursen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0