Toalett vs. potta

Sedan i somras har jag lite då och då (förmodligen mer sällan än en gång i månaden) frågat B om hon vill gå på toaletten i stället för pottan. Jag har alltid fått nej till svar.

Eftersom det snart är dags att introducera pottan för AA bestämde jag mig för att försöka motivera B att börja gå på toaletten. Sedan i helgen använder vi oss av ett av de klassiska tricken för att få barn att börja gå på pottan (men som inte var nödvändigt för B): belöning.

För varje gång B går på toaletten i stället för pottan får hon välja en stjärna att sätta fast på ett papper under kolumnen ”toalett”. Under kolumnen ”potta” är det ännu så länge tomt, men jag har fått veta att B har gått på pottan för att uträtta nummer två när jag inte varit hemma.

Än så länge har det alltså fungerat bra. Men hur länge ska man fortsätta med detta belöningssystem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0