Icke-fungerande mor-dotter-relation

Jag undrar om det är något fel på min relation till B. Jag känner att jag aldrig skulle vilja ha henne hemma en vardag tillsammans med AA utöver fredagarna.
 
Det känns som B har behov att ifrågasätta och utmana allt man ber henne göra. Jag tycker vi bråkar för det mesta och om i princip allt. Det slutar i frustration och ilska för oss båda.
 
Jag önskar att vi hittar nya sätt att kommunicera så att vi slipper bråka vid vardagliga situationer som påklädning, toalettbesök, lek, umgänget med AA, promenaden till och från förskolan, matbordet, m.m.
 
Ett första försök är att belöna med en stjärna varje gång hon gör som hon blir tillsagd. Inte helt enkelt system eftersom jag inte tycker att hon kan få en stjärna varje gång hon gör som hon blir tillsagd, men jag hoppas att det leder till att det nytt mönster i vår relation och kommunikation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0