Bakåt i utvecklingen

De senaste dagarna har jag märkt att AA har svårt med kontakten med andra barn. Hon skriker så fort de rör vid henne eller något hon leker med. Jag tror att det i alla fall delvis beror på att B inte är så snäll, utan tar saker från henne och för att förekomma henne.
 
Dessutom har AA blivit mer klängig, men det kan ju bero på att hon nyligen varit sjuk. Varje gång A kommer hem låter det som om AA bryter ihop, men egentligen tror jag att hon vill fånga hans uppmärksamhet innan B gör det.
 
Jag tror att det är ännu viktigare att jag går till öppna förskolan med AA framöver. Där kan hon själv välja att lämna min sida när hon är mogen och öva att vara med andra barn, även om hon inte leker med dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0