Förskolestart efter tio veckors sommarlov

B sade innan förskolan och jobb började att hon inte ville gå till förskolan. Hon säger det fortfarande, men jag aldrig protesterat mot att gå dit.
 
Efter första dagen verkade hon lite trött men när vi kom hem var hon väldigt emotionell, vilket är ovanligt för henne. Hon berättade att hon saknade pappa och sin kompis (som har börjat i förskoleklass).
 
B verkar ganska ofta nedstämd när jag lämnar henne, men är alltid glad när jag hämtar henne, även om jag inte behövt lirka för att få henne att gå hem.
 
Det är viktigt för henne att vi föräldrar saknar henne under dagen när hon är ifrån oss. Det händer att hon frågar både (på morgonen) om vi kommer sakna henne och (på eftermiddagen) om vi saknat henne.
 
Jag hoppas hon snart finner sig till rätta på förskolan och trivs lika bra som på sin tidigare förskoleavdelning. (Under sommarlovet pratade hon mest om den nya kompisen annars pratade hon om den förra avdelningen.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0